Short och linne till Alva, 2 1/2 år

Hittade ett mönster i Ottobre (3-2012) på ett par coola sportshorts till småttingar. Tog med mig bästa vännen och hennes lilla dotter på 2 1/2 år. Alva valde själv tyget, anläggningsfordon är grejen!

Shortsen var lite pilliga att sy, beskrivningen i Ottobre var inte glasklar. Lösningen låg i att man sydde sidokantningen löst efter att sidsömmen var klar. Om tvillingnålen och jag varit bättre kompisar hade nog resultatet blivit bättre. Och om den nya symaskinen inte krånglat så, hade hela projektet gått på halva tiden. Tack och lov att min gamla trotjänare Husqvarna Automatic finns kvar. Nya maskinen får nog åka tillbaka till affären på service.

Sydde ett matchande linne till. Använde ett mönster från Ottobre igen (1-2013) och förminskade det lite, för att bli 98 istället för 104. Nu tycker jag dock det ser ut som om jag förminskade det aningen mycket. Shortsen i storlek 92 ser betydligt större ut. 

Halsringningen är inte sned i verkligheten, men jag är ingen bra fotograf! Såärdet!


Sportshorts & linne till coolaste tjejen i stan

Kommentarer

  1. Vilket supercharmigt set! Tur att de gamla husqvarnarna alltid går att lita på och så har de så snygg färg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar