Golfklänning i strl 74-80

Ny klänning/tunika till lilla Caddien i tunn skön college med golfspelare på. Blir perfekt outfit att följa med pappa till golfbanan (japp, min golfkarriär är nedlagd sen länge).

Mönstret är ursprungligen ett gratismönster från Pinterest. Det är sedan förlängt och breddat för att bli lagom stort. Jag har höjt ca 1,5 cm i axeln, breddat ca 2,5 cm, dragit ned midjan lite och ställt ut i riktning med klänningen till lagom längd. Jag mätte mot en klänning som är i bra storlek.

Midjan är en enkel kanal, påsydd från avigan. Öljetter mitt fram (använd bättre kvalitet än de jag tog, köp kvalitet!). Snodden i midjan är i detta fall en rullad interlockbit, vilket band som helst funkar nog.

Kragen är sydd med en infodring, fram + bak, dubbla raksömmar, sen renklippt. Ärmslut och nederkant invikt och enkel fåll.

Kommentarer