Go (re)create - återbruk är bäst

I helgen trotsade jag tröttheten efter en tuff vinterkräksjuka och tog med mig båda barnen till Stadsbiblioteket. Vi lånade bl.a. boken Go (re)create av Linnea Larsson. Boken är mycket inspirerande tycker jag och framförallt gillar jag, som ni ju vet, tanken med att återbruka textilier och ta hand om det man redan har.


Min mycket kreativa fyraåring Viola blev eld och lågor över allt fint vi kan sy till lillasyster Linnea, men beslutade att hon själv bara måååste få en gris. Tillsammans ritade vi av mönstret, klippte ut, ritade av på tyget, klippte och sydde ihop. Några små ändringar gjorde jag i mönstret, men inget stort. Nu återstår att stoppa grisen med vadd, och om vi blir nöjda eventuellt sy en till till lillan. Blir det en till skall den få lite textiltryck har jag lovat.

Här är en länk till Linneas blogg. https://gorecreateblog.wordpress.com/ - helt klart värd att kika in och inspireras.

När det gäller mönstren i boken kan jag ännu inte uttala mig om passform etc. Just nu ångrar jag att jag slängde alla skjortor som sambon sparat åt mig när vi flyttade. Det är sällan jag önskar att jag skulle ha storlek XL istället för XS/S men just när det kommer till återbruk så skulle det vara bra :-).


Inlägg i samarbete med Husqvarna viking symaskiner.

Kommentarer