Shorts, shorts, shorts - OMG bananas wazzup pants

Våren är här, sommaren är nära!

Jag har fått förmånen att inspirationssy OMG Bananas shortsmönster Wazzup pants. En jättefin och relativt lättsydd shortsmodell tycker jag, mönstret går att variera i flera olika varianter med både mudd och resår i ditsydd kanal. Nederkanterna på shortsen kan sys med vanlig fåll, påsytt uppvik eller kantband. På de rosa har jag valt vanlig fåll (lagt till ca 2 cm nedtill) men valt att vika den utåt och sy fast. Eftersom shortsen är vida funkar raksöm fint. Den overlockade kanten är dold med en detalj av fuskmocka. De rosa är sydda i strl 80 och 98. Den randiga t-shirtens mönster är från Ottobre 3/2019.

De svarta shortsen modifierade jag lite, valde att skippa fickan och istället sy en guldrevär i sidan, över sidsömmen. Guldbandet är köpt på Panduro för länge sedan. I midjan valde jag tillägget för resår men sydde flera kanaler och satte i två smala resårband. Vanlig fåll nedtill.

Länk till mönstret finns här: https://omgbananas.net/2017/07/15/wazzup-pdf-monster/

Rosa tyg i lite sladdrig, stickad kvalitet från Tygaffären, rosa-vit randig trikå från Elvelyckan design.










Kommentarer