Sy en barnvagnsmobil med små rävar - tutorial

På önskemål kommer här en enkel tutorial på hur jag gjort rävmobilen.
OBS! Denna är något ändrad, i den andra är kropparna vändsydda.


Om ni vill sy en mobil enligt denna modell är jag tacksam om ni skriver en kommentar! Lycka till!


1. Rita ett mönster och för över / rita på tyget. Jag har använt hobbyfilt.

2. Klipp ut alla delar (tar lite tid). Sömsmån om man vill. 
Klipp svansarna något stora och justera sen.
Dubbelt tyg för kropp, ev svans, enkelt tyg på resten.
3. Sy fast de vita delarna på kropp och svans. 
Sy fast extrabitarna på baksidan av kroppen.
4. Lägg ut armar, ben, öron och svans som du vill ha det.
5. Lägg ihop kroppen och sy runt, men lämna en öppning.
Här gjorde jag annorlunda sist och lade delarna m avigas ut, armar etc inåt och vändsydde. Vrängde rätt efter att jag sytt.
6. Trimma kanterna med en liten vass sax.
7. Stoppa kroppen med vadd. Jag använder klassisk polyestervadd.
8. Sy ihop lille räven på maskin.

9. Sy fast små pärlor till ögon och filtbitar till nos. Jag har använt små indianpärlor.
Här skapas rävens karaktär.
10. Vänd. Klipp till ca 50-60 cm resårband eller liknande. Jag tror resår är bra för att det är elastiskt och enkelt att få snyggt.
Trä in genom de små hållarna/ hankarna och fäst med några små stygn.
11. Klart!
I bandändarna ska jag fästa duschdraperi-ringar eller små klämmor. Det får nog anpassas till vagnen.

Lycka till!

Kommentarer

Skicka en kommentar