Klänning - halsringning sydd med bandkantare

Sydde för en tid sedan en härlig klänning till min stora tjej. Tycker den blev så himla härlig att jag ville visa er lite bilder på både processen med bandkantaren och resultatet.

Bandkantaren är en ganska enkel mojäng som jag köpt från www.erikassyskrin.se och den tejpar jag fast på symaskinen. Kantband kan man antingen köpa färdiga eller skära till själv, jag brukar skära 34 mm breda remsor. Remsan matas in i bandkantaren, plagget som skall kantas läggs in och så är det bara att sy. Tvillingnål är min favorit, men även dekorsömmar funkar fint.

Självklart har klänningen och de matchande tightsen fått storleksmärkning och namntagg av vinyl, som jag skurit ut med min cameo (går fint att beställa, skicka gärna mail till sootsnut@gmail.com). 





inlägg i samarbete med husqvarna viking nordic.

Kommentarer