Reflextryck - tryck med reflexvinyl

Reflexer är alltid bra!
Jag brukar skära ut reflexer med min cameo och sätta på mössor, vantar, jackor - ALLT. Reflexerna finns i många olika fina färger och pressas fast med press eller strykjärn. Enkelt och blir ju både snyggt och praktiskt

Tekniken att fästa reflexer är samma som laglappar, se mitt tidigare inlägg. (laglappar).

Visar lite bilder på reflextryck jag gjort här nedan. Bilderna är tagna med och utan blixt. Fler bilder finns på mitt insta-konto, SÖTSNUT.








Här är en liten bildserie som visar hur jag gör.
1. klipp ut
2. placera
3. bakplåtspapper över trycket
4. pressa HÅRT m strykjärnet på hög värme (börja på 2 prickar o pröva dig fram). Pressa ca 5 sek för vanlig HTV, ca 20 sek för flockad vinyl.
5. Dra av skyddsplasten (lossar den inte, höj värmen på strykjärnet o pressa igen).
HTV: dra av meddetsamma, när trycket är varmt
Flockad vinyl: låt först svalna, dra sedan av skyddsplasten
6. Efterpressa med bakplåtspapper på.

Njut! tvätta tidigast efter ett dygn, tumla inte.










Vill ni beställa vinyltryck eller laglappar så maila till mig på sootsnut@gmail.com.
Om ni vill beställa något annat, tex mössor, namntryck etc så bara maila, jag tycker det är kul att fixa!

Kommentarer